Monday, December 8, 2008

Bukan rezeki saya

Tiba-tiba pada 4/12 (Khamis) tempoh hari saya demam. Nak tak nak kenalah pergi klinik walaupun keinginan untuk pergi kerja lebih kuat. Kebetulan banyak kerja penting yang perlu saya siapkan. Walaupun dalam keadaan tak larat, saya beritahu doktor saya cuma nak time slip. Tapi doktor tu tetap nak bagi saya MC jugak. Kata doktor tu, eloklah saya berehat di rumah saja memandangkan demam saya agak teruk . Dalam masa yang sama suami saya juga demam (Dia demam dua hari lebih awal daripada saya).
Mengenangkan kerja yang sangat penting itu, maka saya desak suami menghantar saya ke tempat kerja. Mulanya suami menolak. Maklumlah dia pun tak berapa sihat. Tapi bila melihat kesungguhan saya, dia akhirnya bersetuju.
Nak dijadikan cerita, semasa suami menurunkan saya berhampiran dengan pejabat, handphone yang ketika itu berada di atas ribaan saya terjatuh di atas jalan. Saya hanya sedar setelah beberapa minit berada dalam pejabat. Saya cepat-cepat pergi ke tempat itu semula tetapi sayang, ianya sudah tiada di situ. Sedarlah saya handphone yang baru beberapa minggu dibeli itu sudah jadi milik orang lain. Masa itu hanya satu yang terlintas di benak saya. Inilah agaknya kalau tak dengar cakap suami...
Saya redha dengan kehilangan telefon itu. Nak buat macam mana kan, dah bukan rezeki saya lagi tapi saya terkilan sebab semua nombor-nombor penting ada kat dalam tu. Jadi saya amat berharap pada teman-teman yang sudi menjenguk blog ni dan ada menyimpan nombor telefon saya, tolonglah sms nombor tuan/puan pada saya, ya? Saya masih lagi menggunakan nombor yang sama.

6 comments:

Luckylia™ said...

auntie, takziah di atas kehilangan handphone yang dikasihi... sementara waktu ni pakai la enpon chap tu dulu.. nnt ada rezeki beli yg baru.. kepada org yg amek enpon tu, i hate yew!!!

Luckylia™ said...

lupe... semoga auntie cepat sembuh.. jom! kite wat fail meja... hehee..

MIMIE AFINIE said...

Tulah... sedih sgt tp tak pe, tepon chap pun ok jugak.
Janji boleh bercakap... tak gitu?

Luckylia™ said...

gitu2... :D

Salbie S said...

pulak dah..bg yg ambik hp akak tu sila pulangkn segera sbb CCTV ada kat kete akak dan nmpk siapa yg mengambilnya heheh saja wat gertak.Sori...buat gurau plak time org tgh sedih2 ni...
sabar jelah kak...takpe suatu hr nnti akak akan dpt yg lbh baik lagi Insya Allah

MIMIE AFINIE said...

Tula... ingat nak pasang cctv la kat keta. Boleh ke? heheh... tak pe la salbie, dah jadi hak orang, nak wat camne. Sabo je la...