Wednesday, August 5, 2009

Traffic jam punya cerita

Saya rasa semua orang tak suka datang lambat ke ofis. Saya tak terkecuali. Tapi kerja kat KL ni faham-faham ajelah. Walau kita keluar macam mana awal sekalipun, kadang-kadang masih tak boleh nak sampai cepat. Sebabnya... keadaan jalan raya bukanlah boleh dijangka sangat.

Kadang-kadang hanya disebabkan sebuah kereta rosak, sesaknya sampai berkilometer panjangnya. Kalau ada kemalangan jalan raya... usah cakaplah, lagilah teruk. Yang peliknya... kemalangan berlaku kat seberang jalan sana tapi yang jalan sebelah sini pula yang beria-ia sesaknya. Habis camno? Semua pakat nak tengok apa yang berlaku. Itu belum lagi bila hari hujan. Punya sesak jalan... usah ceritalah. Masa ni memang dah tau... punch card mesti merah punya.

Sekarang dah jadi kebiasaan pulak... bila jalan sesak aje, saya terus ambil gambar. Bukan apa... bolehlah saya jadikan sebagai bahan bukti kalau-kalau ada yang kurang percaya... heheh. Tengoklah gambar-gambar kat bawah ni...

4 comments:

alvas-87 said...

ye.. ye.. ye... kami disini percaya dgn kenyataan anda.. gmbar mimie kat tgh2 jem tu takde ker?? baru la bukti lg kukuh.. hahahaha... menunjukan btapa jem nye jalan itu..smpai smpat p ambik gmbar mimie kat tgh2 tu.. hehehehe. pkcik juru kamera nye..

Nik Fauziah Nik Hussin said...

waa.. kak mimie idea yang bagus.. boleh songlap lepas nih hahaha!

MIMIE AFINIE said...

Lia ni saja wat lawak antarabangsa. Lia wat dulu... baru mak ikut... heheh...

MIMIE AFINIE said...

Nik... boleh aje kalau nak songlap... heheh. Tp setakat ni belum lg ada org pertikai bila bagi alasan jalan sesak. Tp kalau ada di masa akan datang, bolehlah keluarkan bukti2 tu...