Saturday, March 3, 2012

alhamdulillah


Dah lama benar rupanya saya tak update blog. Untuk tahun 2012, ini adalah entry saya yang pertama. Naik bingung sekejap... tak tau nak tulis apa. Tak reti nak mula macam mana. Rasa macam baru nak belajar menulis pulak.

Buat permulaan ni, tak ada apa sangat yang saya nak tulis... cuma nak maklumkan yang novel terbaru saya dah pun siap. Alhamdulillah... lega sangat-sangat. Ikutkan, memang saya tak cadang nak keluarkan novel pun dalam masa terdekat ni. Sepanjang hujung tahun lepas sampai awal tahun ni, saya sangat sibuk. Kebetulan ofis saya berpindah ke Cyberjaya. Jadi, banyaklah benda yang nak kena uruskan. Dari sebelum pindah sampailah dah berpindah ke sana. Dalam masa sama, dapur rumah saya pula sedang dibuat ubahsuai. Tak banyak pun, sikit saja... tapi walaupun sedikit, keadaan rumah memang teruk masa tu. Tunggang terbalik. Macam tongkang pecah. Bila balik rumah, tengok keadaan macam tu, terus mood menulis jadi hilang. Kepala otak jadi berserabut. Idea yang datang hanya mampu saya simpan dalam buku nota. Nanti-nantilah saya buat.

Tapi dorongan dan kata-kata perangsang yang diberi oleh seseorang, menyebabkan saya jadi bersemangat untuk menyiapkannya. Kebetulan memang saya dah buat beberapa bab pun, cuma nak sambung saja lagi. Betul lah kata orang... di mana ada kemahuan, di situlah ada jalan. Kalau kita berusaha dan bersungguh-sungguh, tiada apa yang mustahil. Saya sendiri tak percaya saya boleh menyiapkan novel saya ni dalam masa yang agak singkat. Syukur alhamdulillah...

Apa yang saya harapkan, novel terbaru saya ni akan dapat memuaskan hati pembaca. Paling penting, dapat memberikan manfaat dan juga pengajaran buat mereka. Isu kali ini agak serius sedikit... tentang orang-orang yang mahu berubah tapi tak nampak serius sangat memandangkan saya menyampaikannya dengan agak santai.

Di sini saja dulu. Ada masa... saya menulis lagi, Insya-Allah...

9 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

bila ade kat pasaran kak ? tajuknya ape .

MIMIE AFINIE said...

salam fatin,

Tak tau lagi bila keluar... mungkin akhir april atau awal mei.
Tajuk kena tunggu ya... bagi saspens hehehe...

ezannurhafiz said...

salam kak mie..tahniah..boleh la ezan masukkan novel kak mie dalam list untk shopping masa pesta buku nanti ye...dapat jumpa kak mie lagi...hoo yah..

thE^DuCheSs said...

yeay!!! org suka sangat!!! da lama duk carik novel akak paling latest.. heeee~ congrate akak!!all the best~

Maisarah Azmi said...

salam akak.. saya suka sangat novel akak.. tak sabar nak tunggu novel baru tu,,

MIMIE AFINIE said...

ezan.. mekasih ya.Masuk jangan tak masuk... hehehe. InsyaAllah kita jumpa di PBAKL nanti...

MIMIE AFINIE said...

duchess... tima kasih banyak2. Harap2 akan berpuas hati dengan novel baru ni nanti...

MIMIE AFINIE said...

maisarah... sabar ya... InsyaAllah tak lama lagi. Apa2 pun tima kasih banyak2...