Saturday, June 23, 2012

tak kenal pun tak apa...

Bersama peminat novel semasa PBAKL baru-baru ini.
Mereka ni kenal saya... hehehe...

"Laa akak ke Mimie Afinie? Selama ni saya tak tau pun... padahal saya baca semua novel akak," ujar seseorang baru-baru ini. Dia adalah antara yang baru tahu bahawa sayalah Mimie Afinie yang menghasilkan novel Kalau Ada Jodoh, Bukan Tak Sudi, Bila dah Suka, Yang Ku Cari dan lain-lain. Saya hanya ketawa. Dah selalu sangat berhadapan dengan situasi seperti itu. 

Saya masih ingat kejadian dua tahun lepas, sewaktu ke rumah salah seorang saudara saya. Semasa nak meninggalkan rumahnya, dia menghantar kami sampai ke kereta. Kebetulan dalam kereta ada beberapa buah buku 'Bukan Tak Sudi' yang belum keluar kat pasaran ketika itu. Terus dia bertanya, kenapa ada buku baru Mimie Afinie kat dalam kereta tu? Dapat dari mana? Bukankah belum keluar kat pasaran lagi?

Bila saya beritahu yang sayalah Mimie Afinie, suasana terus jadi gamat. Kecohlah sekejap. Dan-dan tu juga saudara saya ni panggil anak-anak dia keluar. Kebetulan salah seorang anaknya adalah peminat setia saya. Semua novel saya dia beli. Kata saudara saya ni, tak sangka pula penulisnya adalah saudara sendiri. Lepas tu, dia  minta anaknya bawak keluar  semua novel saya yang ada dalam simpanan untuk ditandatangan. Hahaha... kelakar. Sesi menziarah dah jadi sesi autograf pula. Rasa glamour sekejap.

Sebenarnya saya tak kisah pun kalau orang tak kenal saya. Janji mereka baca dan sukakan karya-karya saya. Itu yang penting... :D

3 comments:

cely said...

kalau akk nak tau, saya kenal akak dulu dekat pwtc baru saya suka hasil karya akak. time tu tgh promote novel 'kalau ada jodoh. lpas tu baru saya bgasak cari semua novel2 akak XD. hehe

MIMIE AFINIE said...

Ya ke cely? Terbalik la pulak ya... hehehe...

cely said...

haa tahu takpee! :D