Monday, April 20, 2009

PBAKL 2009

Dua hari berada di pesta buku (Sabtu & Ahad) badan terasa lesu sekali. Lenguh terasa semua sendi. Itu yang pelik tu... padahal bukan buat apa sangat pun. Setakat duduk2, sembang sikit2, gelak sikit2... pastu turunkan tanda tangan sikit2. Pendek kata semua sikit2. Tapi kesannya mengalahkan orang yang bekerja kat ladang sawit. Bikin malu saja.Tapi tu la... masa kat sana okey lagi. Bila dah sampai kat rumah barulah terasa. Bangun pagi tadi pun rasa macam malas nak pergi kerja.


Walau macam mana pun, saya tetap rasa seronok. Makin ramai orang yang saya jumpa, makin bertambah pula kenalan saya. Sarnia yang comel dan peramah (macam saya la tu... heheh). Nik Fauziah yang saya sangkakan tinggi dan besar tapi rupa-rupanya agak comel juga dan Umaira... pun comel orangnya. (Senang cakap... semua comellah...) Saya juga berpeluang mengenali Hani Fazuha dan Zara Aluwi. Lagi sape ya? Oh! ya... Aisya Sofea, Puteri Imaneisya dan juga Ebriza Aminuddin (Depa ni saya dah kenal sebelum ni lagi). Kak Aina Emir sudah semestinya dan MamaJambu yang turun dari Singapura untuk sama-sama memeriahkan pesta...
Tanpa pembaca siapalah saya. Di sini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan terima kasih buat semua yang sudi membeli novel-novel saya. Sokongan anda semua sangat-sangat saya hargai.
Hujung minggu ini saya akan berada di sana lagi. Mudah-mudahan saya akan bertemu lebih ramai orang dan bertambah pula kenalan saya. Insya-Allah.
p/S : Buat Wan yang datang dari Kuantan bersama2 Ina (kalau tak silap lah), terima kasih atas usaha gigih anda mempromote 'KALAU ADA JODOH' di tempat kerja anda di Hospital Kuantan. Sampaikan ada kawannya yang menampal buku KAJ di atas bonet kereta (Sampai sekarang saya tak boleh nak bayangkan benda ni... macam mana ek?)

16 comments:

Nik Fauziah Nik Hussin said...

salam
kakmimie bila pulak nik tukar nama yer (??).. nik fauziah lar hahaha

Luckylia™ said...

kak nik, auntie mimie mmg macam tu.. dia suke tuka2 name org.. jgn amek ati ye... huhuuuu...

MIMIE AFINIE said...

Nik...ampun... tak sengaja. Sekarang jugak akak edit balik...
I'm sorry...

MIMIE AFINIE said...

Amboi... amboi... lia... bila masa la kita suka tukar nama orang. Salah orang ni...

SARNIA said...

Salam kak mimie...
Akak ni betul2 lawaklah, hehehe....saya baca n3 akak pg ni dah ketawa2...

MIMIE AFINIE said...

Salam Sarnia,
Tang lawak tu... akak setuju. Akak memang suka buat lawak pun... heheh...

Buah Cintaku... said...
This comment has been removed by the author.
Buah Cintaku... said...
This comment has been removed by the author.
Buah Cintaku... said...

Muahhhh kak mimie... selamat sejahtera... hehehehehe penat ekk... tak pe... untuk peminat setia akak. Erm pu3 dah khatam KDS... best... lawak je dengan si alam tu... awal baca tak terkesan sangat, tapi dah makin lama mula rasa kesyiukkannya... tapi kan pu3 masih teringat kat Pianlah... hehehehe apapun tahniah kak... kalau dalam KDJ ada 'Kelucuan Melampau' dalam BDS pun ada gak 'Kelucuan' yang berjaya mengoyah tension.... suka sangat....

SARNIA said...

Pu3..ni yg buat tak sabar nak baca BDS. Buku, kak mimie dah sain, ada depan mata, tp sibuk yg melampau ni buat kita baca 1st pg je, huhuhu...

MIMIE AFINIE said...

Amboi pu3... kelucuan melampau pyan tu jugak yg dia ingat. Mmg pu3ni... nakal tau. Apa pun tima kasih atas komen pu3 tu. Sebenarnya nak buat jugak perkara2 terlampau utk alam tp tak bole la. Bab2 terlampau ni hanya sesuai utk Pyan je... heheh...

MIMIE AFINIE said...

Tak pe sarnia... selesaikan dulu kesibukan melampau tu. Tak lari BDS dikejar... heheh...

ZARA ALUWI said...

Assalamualaikum Mimie,
Gembira betul akak, bila Sarnia kenalkan Mimie kepada akak. Sebut nama 'Mimie' akak ingatkan vespa. Citer tu best. Novel baru tu, lum sempat baca lagi... maklumlah... terlalu banyak novel yg nak dibaca kene tunggu giliran.

MIMIE AFINIE said...

Salam kak zara,
Terima kasih sudi jenguk blog saya. Tu la kak... kiranya saya dan vespa ibarat irama dan lagu la ye... tak boleh dipisahkan... heheh. Saya pun seronok jumpa akak, tp sekejap sangat kan. Tak sempat nak cerita panjang2.

Buah Cintaku... said...

Kak Sarnia, cepat kak... jangan tunggu lama-lama walaupun tak lari BDS dikejar. Jaminlah akak akan tersengeh sorang2 punya dengan telatah si Alam@Pakcik tu... hehehehee yang memang luar alam punya suka dan minat dengan perangai yang memang tak dijangka. Anyhow Pyan still my Pojaan Hati, sorry kak Mimie, hero kak mimie kali ni belum dapat tandingi 'kelucuan melampau' si Pyan, tapi alam pun ada gak 'Kelucuan Melampau' dia sendiri. Kalau sesapa nak tahu, pastikan BDS ada di tangan dan jangan miss tiap pagesnya... sure korang akan jumpa dan tersengeh sendirilah... Tahniah Kak Mimie dan terima kasih daun keladi. Next time huluq lagi na... hehehehee

MIMIE AFINIE said...

Pu3... dari maklum balas yg diterima... penggemar Alam banyak terdiri drp golongan remaja dan awal dewasa (ada ke?) Bagi golongan dewasa depa lebih suka Pyan...